Hat das mit der Okklusion mal jemand getestet?
Soll ich mir also jetzt beim Bizeps-Training die Arme abbinden!?
Im Ernst: Wenn das wirklich hilft, mach ich mich auch gerne zum Eimer - mir egal.
erinnert sich einer? ich hatte mal vor ein paar jahren (?) nen link gepostet, wo japanische forscher herausfanden, dass wenn man mit abgebundenen muskeln trainiert man einen bruchteil der trainingsintensität braucht wie normal und riesige muskelzuwächse erreicht.

Effects of resistance exercise combined with vascular occlusion on muscle function in athletes.

The effects of resistance exercise combined with vascular occlusion on muscle function were investigated in highly trained athletes. Elite rugby players (n = 17) took part in an 8 week study of exercise training of the knee extensor muscles, in which low-intensity [about 50% of one repetition maximum] exercise combined with an occlusion pressure of about 200 mmHg (LIO, n = 6), low-intensity exercise without the occlusion (LI, n = 6), and no exercise training (untrained control, n = 5) were included. The exercise in the LI group was of the same intensity and amount as in the LIO group. The LIO group showed a significantly larger increase in isokinetic knee extension torque than that in the other two groups (P < 0.05) at all the velocities studied. On the other hand, no significant difference was seen between LI and the control group. In the LIO group, the cross-sectional area of knee extensors increased significantly (P < 0.01), suggesting that the increase in knee extension strength was mainly caused by muscle hypertrophy. The dynamic endurance of knee extensors estimated from the decreases in mechanical work production and peak force after 50 repeated concentric contractions was also improved after LIO, whereas no significant change was observed in the LI and control groups. The results indicated that low-intensity resistance exercise causes, in almost fully trained athletes, increases in muscle size, strength and endurance, when combined with vascular occlusion.
Effects of resistance exercise combined with moderate vascular occlusion on muscular function in humans.

Takarada Y, Takazawa H, Sato Y, Takebayashi S, Tanaka Y, Ishii N.

Physiology Division, Yokohama City Sports Medical Center, Japan.

Acute and long-term effects of resistance exercise combined with vascular occlusion on muscular function were investigated. Changes in integrated electromyogram with respect to time (iEMG), vascular resistive index, and plasma lactate concentration were measured in five men either during or after elbow flexion exercises with the proximal end of the arm occluded at 0-100 mmHg. The mean iEMG, postexercise hyperemia, and plasma lactate concentration were all elevated with the increase in occlusion pressure at a low-intensity exercise, whereas they were unchanged with the increase in occlusion pressure at high-intensity exercise. To investigate the long-term effects of low-intensity exercise with occlusion, older women (n = 24) were subjected to a 16-wk exercise training for elbow flexor muscles, in which low-intensity [ approximately 50-30% one repetition maximum (1 RM)] exercise with occlusion at approximately 110 mmHg (LIO), low-intensity exercise without occlusion (LI), and high- to medium-intensity ( approximately 80-50% 1 RM) exercise without occlusion (HI) were performed. Percent increases in both cross-sectional area and isokinetic strength of elbow flexor muscles after LIO were larger than those after LI (P < 0.05) and similar to those after HI. The results suggest that resistance exercise at an intensity even lower than 50% 1 RM is effective in inducing muscular hypertrophy and concomitant increase in strength when combined with vascular occlusion.
meine meinung:
uninteressant. irgendwie "verachte" ich hypertrophie. es ist der weg des suboptimalen. hypertrophie erzielt man, wenn man keine hyperplasie haben kann.
hypertrophie bedeutet (mir) nichts. es ist eine illusion der stärke.
einfach auf mast, auf stoff oder hier "vasular occlusion".
hypertrophierte muskeln bedeuten (mir) nichts.
oder würde sich jemand von euch über ein hypertrophiertes herz freuen?

ich sehe hypertrophierte muskulatur teilweise als "schädigung". nur hyperplasie scheint "gesetzeskonform"

(stark polarisierte ansicht, die im kern, hoffentlich, richtig ist)

Die "Hormongeschichte" ist dagegen noch immer aktuell und wird auch noch immer in der Fachliteratur diskutiert. Allerdings scheint mir dies dennoch "nur" von sekundärer Bedeutung zu sein
klar, aber meiner nach völlig uninteressant, wenn man muskelfaserhyperplasie durch mikrotraumata begutachtet.

meine meinung, erfahrung:
pump ~ mikrotraumata
(schweinemast und stoff und konditionstraining jedoch ausgeklammert.
denn auf stoff und mast soll man ja nen pump bei jedem schei.ß bekommen. ist man wirklich clean, kann man den pump in relation zu den mikrotraumata sehen)

und da sollten mir alle HST-freund zustimmen:
der pump ist in den ersten einheiten nach dekondi am größten.
danach war er, zumindest bei mir, nicht existent.

dass je länger eine session desto schlechter der aufbau oder würden die mikrotraumata das eben doch wettmachen?
meiner meinung nach hat die natur das besser geregelt:
durch dein abfallendes kraftniveau sind einheiten nach einer zeit eh sinnlos, weil du mit niedrigem kraftniveau eh keine mikrotraumata auslösen kannst.